No Touch(T-PRK) Tecrübem

Transprk ve Diğer Yöntem Araştırmaları ve Nedenler


24 yaşındayım ve 10 yıldan uzun zamandır kullandığım gözlükten çoğu kişiler gibi görünüşten ziyade spor gibi aktivitelerde beni çok zorlaması nedeniyle kurtulmak istiyordum. Lens kullandım fakat daha ilk defa birkaç hafta kullandığım ve günlük değiştirdiğim lensler gözümde enfeksiyon ve kuruluk sorunu yarattı. Bu durumda beni lens fikrinden uzaklaştırdı ve lazer metotlarını araştırmak istedim. Aslında çevremdeki insanlarla konuşarak başladım ve annem 21 yıl önce başarısız bir lazer operasyonu geçirdi. Gariptir ki numaraları ancak 20 yılda sıfırlandı. Genel anlamda yeni olan tanıdığım insanlar çok mutluydu ve teknolojinin ilerlediği testlerin daha dikkatli yapıldığı ve komplikasyonların azaldığını okudum. Yabancıların kendi tecrübelerini bloglarında, videolarında paylaşmaları ve bu paylaşımları okumam sonucu neler beklediğimi daha iyi bilebilecektim.

Öncelikle lasik denen yöntemin kötü bir yöntem olduğunu düşünmüyorum yalnızca hızlı bir iyileşme adına gereksiz riskler alınması gibi bir durum söz konusu. Göz üzerinde oluşturulan flap hiçbir zaman iyileşmiyor ve göz kuruluğu yaşama ihtimaliniz yine bu oluşturulan flaple sinirlerin kesilmesi nedeniyle artıyor. Ve diğer yöntemlere nazaran korneanız daha fazla inceliyor lasik yöntemi ile birlikte. PRK ve TransPRK birbirine mantık olarak çok benzerler. Daha az bir kornea incelmesi kuruluk sorunu pek yok ama burada haze sorunu ortaya çıkıyor. Bunun için damlalar kullanmalı ve güneşe 6 ay gibi bir süre uv filtresi yüksek bir gözlükle çıkılmalıdır. Lasik ve PRK ile ilgili başka bir fark ise yüksek miyop astigmat ve hipermetropta lasik çok daha etkili ve tercih edilirdir. Fakat benim numaralarım yüsek sayılmadığından iki yönteminde bende etkili bir şekilde gerçekleştirilebileceğini okudum.

Doktor Hastane Seçimi ve Testler

Malesef Avrupa'da olmasına rağmen TPRK yöntemi ülkemizde fazla yapılmıyor. FDA onayını daha almamış olmasıda bu konuda bir neden olabilir. En uzun süredir yapan ve bu işin en çok reklamını yapan yer VeniVidi Göz Hastanesiydi. Tabi kullandıkları lazerin Schwind Amaris 1050rs olması ve bunun lazer teknolojileri konusunda son noktalardan biri olmasıda benim için önemliydi. Gittim Fırat Helvacıoğlu'na muayene oldum topografi çekildim.

Topografi ve göz testi sonuçlarıma göre:

Göz numaralarım 

sağ 3,25 miyop 1,25 astigmat 10 derece

sol 3,25 miyop 1 astigmat 170 derece 

Kornea kalınlığı en düşük 610 mikron

Pupil Çapı 7,19 ve 7,14 mm



Miyop ve astigmat yüksek olmadığından ve kornea kalınlığımın normal insanlardakine oranla çok fazla olmasından dolayı her yöntem bana uygun bulundu. Benim seçimime bırakıldı avantajları ve dezavantajları anlatılarak. En beğendiğim nokta buydu çünkü diğer yöntemleri kötülemek yerine her yöntemin avantajlarını ve dezavantajlarını güzelce açıkladı doktorum. Bende bildiklerim dışında birşeyler de öğrendim ve değerlendirmemi yapmak üzere ayrıldım. Hala üniversite son sınıf öğrencisi olduğumdan vizelerimin bitiminden sonraki Cumartesi gününe randevumu aldım.


Operasyon Süreci ve Maliyet


Maliyet

Tetkik ve muayene ve operasyon kampanya dahilinde - 3175 TL

Verilen damlalar - 163 TL


Operasyon günü - 07.04.2018


Hastanenin Caddebostan şubesine geldik ve saat 5 gibi yapılacak operasyonla ilgili doktora birdaha muayene olup özellikle pupillerin geniş olması konusunda biraz korkuyordum bu nedenle onu sormak istedim. Doktor bey şöyle söyledi senin lazer alanın 7 mm olacak yeni lazerler 2 mm daha yumuşak geçişli aberasyonlar ile daha fazla mikron kaybetmeden görüşünü bozmayacak. Alanı ne kadar büyütürsek mikron kaybın o kadar fazla olur bu şekilde sorun yaşamazsın merak etme. Bu durumda beni rahatlattı ve sonrasında damlalar damlatıldı hazırlıklar yapıldı.

Operasyona giriş saatim 6'ya doğru oldu ve son hastaydım benden başka kimse kalmamıştı. Bu yüzden 1 saatten fazla bekleyebilirsiniz ve tok olmanızı tavsiye ederim çünkü size ameliyat sonrası ilaçlar verilecek yemek aramakla uğraşmayın.

Operasyon çok kısa sürdü acısızdı yalnızca yeşil lazere hiç gözünü kafanı oynatma ve bak deniyor. Basit bir operasyon insan ister istemez korkuyor ama operasyon sırasında korkunuz gidecektir. Sonrasında gözünüze lensler ve benim galaksi koruyucusu gözlüğü olarak adlandırdığım kocaman gözlükler 5. gün kontrolüne kadar çıkarılmamak üzere yüzünüze takılıyor.

Günün akşamında çok sorun yaşamadım doğru dürüst birşey görmüyorsunuz zaten. Fakat ilk gecem hafif ağrılıydı gece gözlüklerle yatmak çok zorladı sırtüstü uyumanız gerekiyor ki ben 2 3 saatte bir uyanıyorum o şekilde. Dayanılmaz bir ağrı yoktu.


Operasyon sonrası 1.gün - 08.04.2018


Bugün şüphesiz kötü bir gündü. Ağrılar ve yanmalar sabahtan akşama doğru gitgide arttı. Uyunabilecek gibi değil devamlı yanıyor sulanıyor burnunuz akıyor gözünüz sulandığından dolayı. Gece 2 saat uyuyamayıp kalkıp hafif birşeyler atıştırdım ve bir ağrı kesici aldım. Ancak o şekilde uyku uyuyabildim. Damlalarımı özellikle ağrı kesicili olanı verilen sınırları aşmayacak şekilde kullandım ki iyileşmemi geciktirmeyeyim.

Operasyon sonrası 2.gün - 09.04.2018


Bugün yanmalar çok azalmış yalnızca hafif batma sorunları yaşıyordum. Bu da saatte bir gibi oluyordu. Dayanılmaz bir durum yoktu ilk defa bu gece 4 saat aralıksız uyuyabildim. Uykumu alma konusunda çok sıkıntı çekiyordum.


Operasyon sonrası 3.gün - 10.04.2018


Bugün çok rahattı. Hiçbir ağrı hissetmiyordum. Süreç boyunca hep yaptığım sesli kitaplar ve müzik
dışında televizyon izliyor, telefon kullanabiliyordum. Yarın bu gözlüklerden ve lenslerden kurtulmak içinde sabırsızlanıyordum. Gün boyu gayet rahattı ve sağ gözümün şişliğinin inmemesi dışında bir sorun yaşamadım.

Kontrol Süreci

Kontrol süreçlerimi burada paylaşacağım. Kontrollerim devam ettikçe eklemeye devam edeceğim.

Operasyon sonrası 4.gün Kontrol- 11.04.2018


Bugün ilk kontrolüm için Atalar şubesine sabah saatlerinde gittim. Doktorumla görüştük gözlüklerimi çıkardı. Sağ gözümde batma vardı ve iyileşmesinin tamamlanmadığını 20 dakika beklememi ve batma sonlanmaz ise lens takmamız gerektiği söylendi. Bekledim ve 20-25 dakika sonunda gözümde batma hissi geçti. Tekrar doktor beyin yanına gittim sağ gözümde arpacık çıktığı için Terramycin verdi ve 2 hafta sonrasında tekrar gelmemi, yarında yeni damlalarıma başlamam gerektiğini belirtti. Görüşüm %50 civarındaydı bu da beklenen değerlerdi. Doktorum 2. hafta sonunda 0'a yakın olmasını beklediğini söyledi. Herhangi bir sorunda gelebileceğim söylendi ne olur ne olmaz diyede bir 0 lens verildi.

Bugün farkettiğim bir sorun ise gece ışıklarda hafif bir starburst durumu yaşamam. Çok aşırı değil fakat yinede rahatsız eden bir durum ve bu nedenle doktoruma ve Özer Kavalcıoğlu'na mail yoluyla ulaştığımda bana ilk 1 ayda genellikle geçen bir durum olduğu korkulacak birşey olmadığı söylendi. Bu durumla ilgili bilgilendirmeye devam edeceğim.

Yorumlar

  1. merhaba. yazınız için teşekkürler. Ablam dün bu operasyonu yaptırdı. ağrısı ve batması oldu ateşi falan da çıktı biraz ağrıdan dolayı. bugün 2. gün ama gözünü hiç açmıyor batmadan ve aşırı sulanmadan dolayı hemen burnu akmaya başlıyor. Sürekli karanlıkta odasında yatıyor öyle. Yemek yemek için çıktı sadece. Siz ilk iki gün gözünüzü açıyor muydunuz?

    YanıtlaSil
  2. merhaba. yazınız için teşekkürler. Ablam dün bu operasyonu yaptırdı. ağrısı ve batması oldu ateşi falan da çıktı biraz ağrıdan dolayı. bugün 2. gün ama gözünü hiç açmıyor batmadan ve aşırı sulanmadan dolayı hemen burnu akmaya başlıyor. Sürekli karanlıkta odasında yatıyor öyle. Yemek yemek için çıktı sadece. Siz ilk iki gün gözünüzü açıyor muydunuz?

    YanıtlaSil

Yorum Gönder